close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

איך לבחור טיול מאורגן כשר לחו"ל

מערכת שורשיג אלול, תשעב31/08/2012

סקירה קצרה אודות טיולים לחו"ל לדתיים ושומרי מסורת. מה כדאי לדעת ואיך להתארגן

תגיות:

אחת האפשרויות הנוחות והיעילות לטיול בחו"ל היא במסגרת טיול מאורגן היוצא מטעם חברת תיירות. לצד הטיולים המאורגנים המיועדים למשפחות, לצעירים או לבני גיל הזהב, תוכלו לבחור גם בטיול ייעודי לשומרי מסורת המאפשר לשמור על אורח החיים הנהוג בארץ גם מעבר לים. מרבית חברות התיירות יותר ויותר מודעות לצרכים הייחודיים של קהל היעד ומציעות מבחר טיולים כשרים למגוון יעדים ברחבי העולם. החל מטיול מאורגן למרוקו, יפן ועד אוסטרליה. טיולים אלה מתוכננים ומאורגנים באופן קפדני וכוללים תנאי שהות בחו"ל ביתר נוחות וללא צורך בהתפשרויות על הדרך.

ייחודיות טיולים מאורגנים לשומרי מסורת

מסלולי טיולים מאורגנים בנויים כך שאלה כוללים פעילויות התורמות לחיזוק השורשים היהודיים באמצעות מפגש עם קהילות יהודיות מקומיות בחו"ל והמוסדות השונים המשרתים אותם, כולל ביקור באתרים בעלי אופי דתי ובתי כנסת במקומות שונים. מבחינת הקפדה על נושא הכשרות בחו"ל, טיולים לשומרי מסורת כוללים לינה בבתי מלון שחלקם בבעלות יהודית, המספקים ארוחות כשרות ומסעדות כשרות במהלך הלו"ז היומי. כמו כן, מסלול הטיול בנוי בצורה בה נקודות העצירה הן בקרבת בתי כנסת כדי לאפשר לחברי הקבוצה להתפלל בשעות התפילה בצוותא יחד עם יתר חברי הקבוצה. לגבי התכנים המועברים בטיול, טיול מאורגן באופן כללי הינו בעל ערך מוסף חינוכי משמעותי באמצעות ההסברים המפורטים של מדריך הטיולים לגבי האתרים הנכללים בטיול. בפרט כשמדובר בטיול לשומרי מסורת, התכנים כוללים מידע לגבי ההיסטוריה היהודית במקומות בהם מבקרים.

טיולים מגוונים למבחר יעדים

גם כשמדובר בטיולים ייעודיים לקהל היעד, אין הדבר פגע או מצמצם את מבחר היעדים. אין באמת צורך להסתפק בטיולים לאירופה הקלאסית אלא לגוון בטיול לקניה באפריקה, טיול מאורגן לתאילנד, יוון או אפילו במזרח הרחוק. חברות התיירות מקפידות לשמור על נושא הכשרות ויתר הדרישות המתחייבות בכל לוקיישן נבחר. אמנם הדרישות המיוחדות עשויות לייקר את עלות הטיול הכללית אך הנוחות והראש השקט שווים את ההוצאה. באמצעות טיול לשומרי מסורת תוכלו ליהנות מבתי מלון כשרים או כאלה שהם בקרבת בתי חב"ד או מרכזי דת מסוג אחר וליהנות מטיול מגוון ועונה על הצרכים האישיים בצורה האופטימאלית ביותר לצד חברי קבוצה הומוגנית שחולקת את אותן דרישות ואותם צרכים. כך גם בטיול שבו אתם לא עצמאים בשטח ואדונים לעצמכם, עדיין תוכלו ליהנות ממסלול ותכנית שישתלמו היטב עם הטעם האישי והמגבלות בשטח, שבאופן טבעי באות לידי ביטוי יותר מעבר לים.

דגשים לטיול כשר בחו"ל

כאשר יוצאים לטיול לחו"ל כדאי להזמין מבעוד מועד ארוחות כשרות בטיסות. כשמדובר בטיול מאורגן ניתן לבקש זאת מחברת התיירות שאחראית לארגון הטיול. בעת ההגעה לשדה התעופה כדאי לוודא כי בקשה זו אכן נקלטה במערכת למען הסר ספק. כמו כן, כדאי לברר מראש את המיקום של בתי המלון בטיול והאם אלו נמצאים בקרבת מקום לבית כנסת או בקרבת בתי חב"ד. מבחינת תוכנית לטיול בסופי שבוע, כדאי לוודא כי הלינה בשבתות תהיה במיקום קרוב למגורי קהילה יהודית או לפחות במיקום מרכזי ונגיש שיאפשר סיורים עצמאיים ללא צורך בשימוש בתחבורה ציבורית. במידה ויהיה צורך מבחינתכם בהפרדה בין המינים, וודאו כי הדבר אכן אפשרי וניתן לביצוע במסלול הטיול שאתם מתכננים להצטרף אליו. ולסיום, באופן כללי, כדאי לוודא מראש מול חברת התיירות לגבי כל פרט שחשוב מבחינתכם על מנת לאפשר לכם להמשיך לקיים אורח חיים אליו אתם רגילים על מנת שלא תהיינה הפתעות לא נעימות במהלך הטיול שיפגמו בהנאה מהטיול.

הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה